neděle 5. července 2009

Rituál (1973)

The Wicker Man
režie: Robin Hardy
scénář: Anthony Shaffer
hrají: Edward Woodward, Christopher Lee, Diane Cilento
viděno 5. 7. 2009

Dlouho, předlouho jsem si dávala na čas, než jsem se podívala na tenhle film, poté, co jsem si všude možně přečetla, že by měl být úžasný. Dokonce jsem mezitím omylem shlédla americký remake s Nicolasem Cagem, který mě zaujal mysteriózní atmosférou a nečekaným koncem. To jsem ale ještě nevěděla, že originál je v tomhle o nějakých tisíc pět set osmdesát sedm procent lepší a že ještě navíc obsahuje ironii, sarkasmus, absurdno a písničku Gentle Johnny (♥). Teď už to vím a jsem ráda, že to vím. Co opravdu kvituju s povděkem je přesvědčivé zobrazení uzavřené "pohanské" komunity bez nějakého koukání se do nebe, pokud jde o jakoukoliv část života, a také věrohodné obsazení postav, čili že se to tam nehemží manekýny. Takže opět závěrem, Anglie vede, Hollywoode, styď se.


Žádné komentáře:

Okomentovat