čtvrtek 16. července 2009

Obr/Gigant (1956)

Giant
režie: George Stevens
scénář: Fred Guiol, Ivan Moffat, Edna Ferber (kniha)
hrají: Elizabeth Taylor, Rock Hudson, James Dean
viděno 16. 7. 2009

Ze tří Deanových filmů je tenhle ten, který se mi líbil nejméně, a to z toho důvodu, že v něm "věčně mladý" také strávil nejméně času ze všech postav. Jeho fl(R)ink byl skutečnou živelnou postavou s temperamentem, jaký obdivuju, takže pokud bych náhodou byla na místě vášnivé Leslie, rozhodně nechám tvrdohlavého manžela kralovat doma s tvrdohlavější sestrou a uteču k Jettovi už na začátku. Protože kdyby tohle (nějaká) udělala, tak z něj na konci nezbude nešťastný opuštěný muž, kterého všichni nenávidí a milují, ale hlavně nenávidí, kvůli jeho penězům. Jeho vývoj bych sledovala mnohem radši než paradoxně šedivou rodinnou ne-pohodu Hudsona a Taylor. Do Leslie se můžu vcítit, ale její muž je mi od začátku nesympatický a až do konce neudělá nic, co by tuhle moji averzi k němu změnilo. Kdybych se měla odklonit od svých přání a hodnotit film, jaký je, tak si budu stěžovat na přepálenou stopáž, protože chrlit na mě odměnou za tříhodinovou pozornost závěrečná prvoplánovitá kázání, že Mexičani jsou taky lidi, to je na mě přece jen moc. Zkrátka to na mě působilo příliš naivně. Ale to asi době, ve které film vznikl, nemůžu příliš vyčítat. Jenom mi to přijde škoda, protože první hodina a půl byla skvostná. Kdyby bylo upuštěno od té "stárnoucí" části, byla bych radši, jenže potom by to už nebyl ten zamýšlený filmařský gigant.




Žádné komentáře:

Okomentovat