neděle 24. února 2019

Velká červená jednička (1980)

The Big Red One
USA
režie, scénář: Samuel Fuller
hrají: Lee Marvin, Mark Hamill, Robert Carradine
viděno 24.2.2019

Pro mě Velká červená jednička patří k těm působivým válečným filmům. Po filmové stránce je sice takový... nejspíš musím říct naivní a zastaralý, respektive je prostě zřejmé, že Sam Fuller ještě patří k tomu starému Hollywoodu a mezi kinematografií začátku osmdesátých let takhle vedený film působí prostě jako zjevení z dob minulých. Při sledování jsem si vzpomněla na italský film Velká válka, který je z roku 59, a tam někam bych Jedničku asi pocitově zařadila. Navíc rámuje a proplétá vyprávění humorem, i tak ale dokáže stavět z velmi silných surových obrazů a autenticky dýchajících detailů. Oproti jednoduchému voice-overu mluví velmi důrazně mimoslovně a to ve mě vyvolává divácký zážitek takového kalibru, že jsou všechny ostatní nedostatky nebo námitky s gustem zameteny pod koberec. Navíc bych řekla, že to bude moje nejoblíbenější role Leeho Marvina, i když mám v jeho filmografii zatím ještě mezery. A stejně mi přijde šílené, že on i režisér tady pro kamery inscenují, čím si reálně prošli.

Žádné komentáře:

Okomentovat