sobota 18. listopadu 2006

Hrdina (2002)

Ying xiong/Hero
Čína/Hong Kong
režie: Yimou Zhang
scénář: Yimou Zhang, Wang Bin
hrají: Jet Li, Tony Leung Chiu Wai, Maggie Cheung, Ziyi Zhang
viděno 18. 11. 2006, komentář ze dne 28. 9. 2016

Každá voda nakonec steče dolů. Ačkoliv zrovna včera jsem se bavila se svým tatínkem, že v jaderné elektrárně mají vodu pod takovým tlakem, že teče sama od sebe a klidně by tekla i do kopce. Ale to odbíhám od tématu. Líbí se mi, jak dokáže být Zhang Yimou sveřepý. Uprostřed vší té stylizované krásy mi totiž stejně přijde tento film zejména surový a divoký. A nebezpečný.

2019: Dnes přišel ten den, kdy snižuji hodnocení z pěti hvězdiček na tři, protože z ideologických důvodů jsem nejednomu filmu napálila odpad či velmi nízké hodnocení a tudíž by pět hvězdiček pro Hrdinu bylo z mého hlediska pokrytectvím. Dospěla jsem definitivně k tomu, že nelze (tento) film hodnotit jen jako umění (pro umění), ale rovněž je třeba vědět/vidět, kde a kdy a komu a o čem pojednává.


Žádné komentáře:

Okomentovat