středa 22. července 2009

Borat: Nakoukání do amerycké kultůry na obědnávku slavnoj kazašskoj národu (2006)

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
USA

režie: Larry Charles
scénář: Peter Baynham, Sacha Baron Cohen, Anthony Hines
hrají: Sacha Baron Cohen, Ken Davitian, Luenell
viděno 22. 7. 2009

No já nevím, neřekla bych o sobě, že jsem v oblasti filmu upjatá, ale co je moc, to je moc. Nebo spíš co je málo, tomu se smát nebudu. Celý film mi přijde jakýsi nepromyšlený (jedna medvědí hlava v lednici k tomu nestačí), příliš sebevědomý, předkládá mi jednotlivé gagy a chce za ně smích, aniž by se trochu snažil vařit na víc než té nejjednodušší úrovni. Snad to ani není komedie, jen taková "surabsurdní" črta o lidské blbosti, která k popukání není. Rozhodně bych o filmu neřekla, že je zvrácený nebo nechutný, přišel mi spíš smutný, jako malý ubohý Borat v červeném pyžamku ve zmrzlinářském autě uprostřed louky po zboření všech jeho snů.

Zkrátka po souboji falešný Kazach versus mé ego jsem odmítla spustit prapory. Chybí mi trocha skromnosti, to je můj problém. A opravdu jsem čekala, že tam bude v těch zelených plavkách delší dobu, když je to na každé fotce.


Žádné komentáře:

Okomentovat