pondělí 1. ledna 2018

Čest rodiny Prizziů (1985)

Prizzi's Honor
USA

režie: John Huston
scénář: Richard Condon (+ kniha), Janet Roach

hrají: Jack Nicholson, Kathleen Turner, William Hickey, Anjelica Huston
komentář ze dne 1. 1. 2018

Chm, možná že čtyři hvězdičky z pěti jsou moc, ale když vezmu v potaz, jakou ďábelskou práci na minimu prostoru předvádí Anjelica, tak tři hvězdičky z pěti jsou zase málo. Nemluvě o tom, že William Hickey jako by na naši planetu taky dorazil dírou z pekla.

Na to, že vlastně moc nemám ráda mafiánské filmy, jsem si tenhle užila docela dost. Nejspíš mě na tom bavilo to, že příběh je celkem přímočarý a nepředstírá, že je něco víc, než co ve skutečnosti je. Předstírání velikosti je to totiž můj věčný souboj s Kmotrem, o kterého bych si, nebýt Pacina, nejraději ani kolo neopřela. Přijde mi zajímavé, že Hustonovi všichni vyčítají stáří a únavu a Coppolovi tleskají za moderní masterpiece, když mně oproti Prizziům sága rodu Corleonů připadá mnohem utahanější, rozvleklejší a daleko ustrnulejší v době dávno minulé.


Žádné komentáře:

Okomentovat