úterý 21. dubna 2015

Páni mají radši blondýnky (1953)

Gentlemen Prefer Blondes
režie: Howard Hawks
scénář: Charles Lederer
hrají: Jane Russell, Marilyn Monroe, Charles Coburn
viděno 21. 4. 2015

Shrňme si to: Na tento druh těchto muzikálových čísel mě nikdo neutáhne a na komiku typu "Marilyn skáče na posteli a bohatý trouba se tak nemůže soustředit na mluvu" si taky nijak zvlášť nepotrpím. A ničím jiným tento film neoplývá. Posledním lákadlem by ještě mohla být móda, ale tahle okázalost spojená s hranatostí mi taky srdéčko nerozehřeje. Marilyn je rozhodně krásnější v černobílé a rovněž se mi začíná zdát nad slunce jasnější, že jedině v Někdo to rád horké mi ten její typ postavy přijde správně a snesitelně využitý. Celkově mi přijde, že film postrádá jakoukoliv šťávu. Jediný trošku přitažlivý výstup je taneček Jane Russellové u soudu, protože se dá vnímat jako provokace, jinak je to celé pouhý soubor důkazů o tom, jak moc není v Hollywoodu žena považována za opravdového člověka a jak stačí blyštivé tretky, aby se nikdo nepozastavoval nad tristní plochostí filmového řemesla.


Žádné komentáře:

Okomentovat