sobota 6. prosince 2014

Hvězdné války: Epizoda IV - Nová naděje (1977)

Star Wars: Episode IV - A New Hope
režie, scénář: George Lucas
hrají: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Alec Guinness, Anthony Daniels, James Earl Jones
komentář ze dne 6. 12. 2014

Když jsem se teď nad tím zamyslela, tak mě stejně nejvíc dojímá tempo, ve kterém se to odehrává. Ten čas, který to všechno trvá. Protože když už nic, tak to aspoň vzbuzuje dojem, že dělají svoji práci pořádně. Třeba u scény, kdy Jawové spouští ze svého vozidla jakousi digestoř, aby nasáli R2D2 do kovového nitra, jsem prakticky zaslzela... To je celých několik vteřin vytváření napětí a budování přesvědčení, že sledujeme opravdický vesmír. Pravděpodobně to ze mě dělá v očích moderního filmového diváka prudérního staromilce, ale já si opravdu myslím, že filmař by měl čas používat jako spojence a ne se snažit bojovat proti němu. A současný trend, že body zápletky se odehrávají v mikrosekundách a vysvětlovacích dialozích a potom jsou desítky minut používány k retardačním atrakcím, mě tíží v žaludku a basta.




Žádné komentáře:

Okomentovat