sobota 20. června 2009

Motýlek (1973)

Papillon
režie: Franklin J. Schaffner
scénář: Dalton Trumbo, Lorenzo Semple Jr., Henri Charrière (kniha)
hrají: Steve McQueen, Dustin Hoffman, Victor Jory
viděno 20. 6. 2009

Celistvost filmu je hodně narušená tím, že první půlka je hodně jiná než ta druhá. To bude přežitek z knihy, ta je rozsáhlá a vypráví dobrodružství jednoho člověka. Film by měl být podle mě užší, a ono to vypadalo, že je, že to bude vězeňské drama, nicméně po hodině a půl sledování jsem byla vyvedena z omylu. Tenhle násilný skok, kdy jsem si nejdřív zvykala na drsnou bezvýchodnou atmosféru mezi čtyřmi stěnami a najednou prásk, on svádí na pláži indiánku, jsem nakonec překonala za pomoci skvělé práce, kterou odvádí technický tým a hlavně herci. Steve je hrdina, ale Dustinův slaboch (alespoň mě) potěší ještě víc.


Žádné komentáře:

Okomentovat